lördag 21 september 2013

(Mer) början

Jag spydde väldigt mycket i början av min graviditet. Avskyr att spy. Speciellt när man inte är hemma. Flera gånger per dag sprang jag på jobbet. 
Fick i mig vatten någorlunda. Mat var inget att att tänka på. Det kom bara upp. Klarade mig rätt bra på bara vatten. Har en del att ta av, har en del som plutten kan och kunde ta av.
Men det blev för mycket och jag blev sjukskriven i tre veckor. Mindre stress blev det verkligen att få vara hemma så spydde mycket mindre under dom tre veckorna som jag var hemma på.
Kom tillbaka till jobbet och spydde igen, men inte alls i samma mängder. Men min kropp dessutom känner en annan stress på jobbet som säkerligen hjälper till illamåendet.

Tråkigaste var nog att det kändes och var lite som att ingen på jobbet riktigt förstod eller heller var glada eller hjälpsamma....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar