torsdag 19 september 2013

Barnmorskan

Imorse var vi hos barnmorskan. Gjorde blodprov och blodtryck och sånt där man ska! Bra värden men snart dags för järntabletterna.
Hon skulle även kolla efter pluttens hjärtslag. Så säger hon "bli inte nervös om jag inte hör nåt nu för det är rätt vanligt så här i v.18"

Jag kände: du kan inte säga så till mig för jag blir jättenervös och orolig. Jag är en sådan person dessutom... Jag oroar mig för ingenting och blir nervös för det mesta. Speciellt detta som jag inte kan påverka alls... 
Jag kan verkligen inte göra någonting för plutten. Så känner jag.

Barnmorskan hittade hjärtslagen på en gång och sa "ja med dom var ju lätta att hitta"
Första försöket så hitta hon dom. Slog så fort och plutten rörde sig massa i magen.

Efter mötet så sprang jag ut och spydde... Jag som haft uppehåll i mitt spyande i flera flera dagar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar